Wat er allemaal aangepast is aan de website

Zoals jullie misschien gezien hebben zijn we de laatste tijd bezig geweest met een aantal aanpassingen aan de website. We willen jullie via dit artikel even laten weten welke aanpassingen we hebben doorgevoerd waar we erg blij mee zijn.

Automatisering ‘Word lid’ formulier

Tot nu toe werden nieuwe aanmeldingen die via het formulier gedaan werden handmatig overgetypt in ons ledenbestand. Met dit nieuwe formulier is een groot gedeelte daarvan geautomatiseerd. Ook zijn een aantal vragen aangepast of verwijderd.

Achterkant van de website

De achterkant van onze website, zeg maar de motor is vervangen zodat deze beter voorbereid is op de (nabije) toekomst. Welke toekomst? Dat wordt verderop in dit artikel beschreven.

Kleine lay-out aanpassingen

Her en der hebben we kleine aanpassingen aan de lay-out van de website gedaan om de leesbaarheid te vergroten.

Aanmelden ritten

Omdat de organisatie van ritten en de daarbij komende administratieve handelingen best veel tijd vergen hebben we via onze website een aanmeldformulier in het leven geroepen. De automatische verwerking van de aanmeldingen die daaraan verbonden is, zorgt ervoor dat we meer tijd kunnen besteden aan andere zaken.

De link naar het meest recente aanmeldformulier wordt door ons in het kalenderitem van de volgende rit gezet. Aanmelden kan in de regel 4 weken voorafgaand aan de rit tot een volledige dag voorafgaand aan de rit.

Betere kalender

Over kalender gesproken, deze is ook volledig vernieuwd. We kunnen nu veel gemakkelijker nieuwe evenementen aanmaken in de kalender.

Merchandise

Ik had het al even over de (nabije) toekomst. Het verkopen van merchandise hebben we voor alle partijen eenvoudiger gemaakt. We hebben nu een heuse webshop waar we onze merchandise te koop aanbieden. Op dit moment hebben we nog maar 1 artikel in de webshop staan, maar zodra we meer artikelen hebben dan zullen we deze ook via deze weg aanbieden.

Vanaf nu kunnen jullie dus patches bestellen via de webshop. Je kunt kiezen voor versturen van het artikel of afhalen. Bij afhalen zullen we het artikel bij de volgende rit meenemen, of met de koper de levering afspreken.

Betalen is mogelijk via iDEAL of via overschrijving.

Forum

Het forum wat we nu in gebruik hebben is destijds tijdelijk opgezet omdat ons oude forum gehackt was en niet meer ‘tot leven gewekt’ kon worden. Het nadeel van het huidige forum is dat het forum ‘extern’ staat zonder koppeling naar onze website. Ook wordt er regelmatig reclame getoond wat we niet wenselijk vinden.

Inmiddels hebben we een nieuw forum in afgeslankte vorm opgezet, getest en sinds kort voor iedereen toegankelijk. Als je je al eerder op onze website geregistreerd hebt dan kun je je met deze gegevens aanmelden om op het forum te komen, als je dit nog niet gedaan hebt moet je je nog even registreren. (via de login knop op de home pagina)

Voor clubleden hebben we een apart gedeelte. (Sub-forum clubzaken) Als je dit sub forum niet ziet neem dan even contact met ons op via email naar: info@piaggiomp3club.nl, dan kunnen we je toegang geven.

Mocht je vragen hebben over het forum dan kun je ditzelfde email adres gebruiken om je vraag te stellen. Je krijgt dan z.s.m. antwoord.

Nieuwsbrieven en mailings

We zijn van plan om je wat regelmatiger nieuws te sturen over en van de club. Nee, we zullen je niet spammen, maar 1 of 2 keer per jaar nieuws vanuit de club lijkt ons een mooi streven.

Om dit op 1 plek te centreren en het voor ons makkelijker te maken gaan we hiervoor gebruik maken van MailChimp.

Deze nieuwsbrief is ook via MailChimp gemaakt en verstuurd en we hopen dat jullie dit idee van een nieuwsbrief leuk vinden.

Graag horen we van jullie wat jullie van deze opzet vinden. Laat het hieronder weten in de reacties!
Dankjewel!

Plaats een reactie